پمپ سوخت يكي از اجزاي حياتي سيستم سوخترساني خودرو است كه وظيفه انتقال سوخت از باك به موتور را بر عهده دارد. اين پمپ معمولاً در داخل باك نصب ميشود تا با تماس مستقيم با سوخت، خنك شده و صداي عملكرد آن كاهش يابد. پمپ سوخت با ايجاد فشار مناسب، سوخت را به سمت انژكتورها يا كاربراتور هدايت ميكند تا فرآيند احتراق در موتور بهدرستي انجام شود. در خودروهاي مدرن، پمپهاي سوخت اغلب از نوع الكتريكي هستند و با جريان برق كنترل ميشوند، در حالي كه در خودروهاي قديميتر، پمپهاي مكانيكي رايجتر بودند كه با حركت ميللنگ كار ميكردند.

برچسب:
بازدید:
+ نوشته شده: 1404/6/24
ساعت: ۱۶ توسط:autopart :
اين يكي از اون مشكلاتي خودرويي هست كه ميتونه آدم رو حسابي به فكر بندازه! وقتي فن خودرو روشن ميشه و چراغ چك هم همزمان روشن ميشه، معمولاً يعني سيستم خنككننده يا سيستم مديريت موتور داره پيامي براي شما ميفرسته. اجازه بده با هم چند تا از دلايل رايج اين مشكل رو بررسي كنيم:

در ابتدا يك شناخت كلي درخصوص سيستم خنك كاري رادياتور خودرو داشته باشيم بد نيست. سيستم خنككاري رادياتور خودرو يكي از حياتيترين بخشهاي موتور است كه وظيفه كنترل دماي موتور را بر عهده دارد تا از داغ شدن بيش از حد و آسيب به قطعات جلوگيري كند. بياييد با ساختار و عملكرد آن آشنا شويم:
برچسب:
بازدید:
+ نوشته شده: 1404/6/7
ساعت: ۰۲ توسط:autopart :